Katedra Komunikacji Językowej

Deklaracja dostępności

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Katedry Komunikacji Językowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie ma zastosowanie do strony internetowej komunikacjajezykowa.ukw.edu.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

    • Przy niektórych linkach brakuje informacji, że otwierają się one w nowym oknie, a dodanie takiej informacji nie jest możliwe z przyczyn technicznych, niezależnych od administratora. Z takich samych przyczyn nie jest też możliwa zmiana sposobu otwierania tych linków. Dotyczy to wszystkich pozycji w zakładce menu „Wydział”.
    • W niektórych elementach tekstowych brakuje oznaczenia języka w przypadku wystąpienia wyrazów obcojęzycznych. Może to spowodować, że te wyrazy będą niepoprawnie odczytywane przez narzędzia asystujące. Niezgodność ta dotyczy nagłówków i wynika z technicznych ograniczeń strony. W innych miejscach na stronie oznaczenia języka są stosowane prawidłowo.

Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez administratora strony.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej komunikacjajezykowa.ukw.edu.pl można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Nie zastosowano na niej żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sebastian Nowak, sebastian.nowak@ukw.edu.pl. Kontaktować można się także telefonicznie, dzwoniąc na numer telefonu 52 341 91 77. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo wystąpić do uczelni z żądaniem zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnych lub ich elementów niedostępnych cyfrowo, albo z żądaniem ich udostępnienia za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu lub opisanie grafiki.

Żądanie takie powinno zawierać:

    • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
    • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, które mają zostać udostępnione cyfrowo;
    • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
    • wskazanie dogodnego alternatywnego sposobu dostępu (jeśli żądanie tego dotyczy).

Realizacja żądania nastąpi niezwłocznie, najpóźniej w terminie 7 dni od daty wystąpienia z żądaniem.

Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, uczelnia niezwłocznie poinformuje osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz o terminie realizacji żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Uczelnia odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

W przypadku gdy uczelnia nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i proponuje alternatywny sposób dostępu do niego.

Jeśli uczelnia odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej elementu wskazanego w żądaniu albo jeśli osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu zaproponowanego przez uczelnię, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy zawarte w dziale ósmym ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku „Kodeks postępowania administracyjnego” (Dziennik Ustaw z 2018 roku pozycja 2096 oraz z 2019 roku pozycja 60 i 730).

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich .

Dostępność architektoniczna

Siedzibą Katedry Komunikacji Językowej jest budynek G przy ulicy Chodkiewicza 30. Informacje na temat jego dostępności architektonicznej są zawarte w Karcie stanu dostępności budynku G .

Aplikacje mobilne

Uniwersytet posiada aplikację „Giermek”, którą można pobrać z App Store lub Google Play . Aplikacja służy do nawigacji wewnątrz budynków uczelni, w tym między innymi wewnątrz budynku G przy ulicy Chodkiewicza 30, będącego siedzibą Katedry Komunikacji Językowej. Zgodnie z deklaracją dostępności aplikacji mobilnej „Giermek” , jest ona zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.